Zamieszczone przez edo25
Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez edo25Wiecie co mi w ASO powiedzieli że wszystkie te straszne wypowiedzi czytane na forach są efektem braku serwisowania auta w autoryzowanych stacjach obsługi a jedynie u pana Kazika w garażu. Co wy na to?Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom007Ogólnie po rozebraniu rozrządu nie było niepokojących oznak zużycia. Łańcuch rozciągnięty w stosunku do nowego o około pół długości ogniwa, ciężko dokładnie porównać bo nowy łańcuch ma zmienioną konstrukcję.
Komentarz
-
-
Tippo, ogólnie to wymiana raczej profilaktyczna, ale ostateczna decyzja o robieniu zapadła po tym jak 2-krotnie w styczniu zaklekotał przy porannym rozruchu. Nie dam głowy, że to był łańcuch i mogło to być coś innego, ale nie zamierzałem testować zasady "do 3 razy sztuka" :wink:
Jeżeli chodzi o olej to u mnie poprzedni właściciel zrobił 3 przeglądy LL lejąc Shell Hellix, ostatni przy około 80kkm. Ja zmieniam co 10-15kkm i zalewam Motula X-Clean 5W-30.
Wydaje mi się, że problem jest w samej konstrukcji rozrządu, a LL i inne eko poprawki (tu bardziej w cdaa) tylko przyspieszają efekt. VW od dawna ma problemy z łańcuchami i napinaczami olejowymi i to zaczęło się dużo wcześniej niż pojawiło się tsi (np. fabie 1.2 htp).
Komentarz
-
-
Re: Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM
Zamieszczone przez andipWitam. Zastanawiam się nad zakupem Octavi z takim silnikiem. Czytałem opinie i są bardzo dobre, ale to z reguły opinie użytkowników z małym przebiegiem. Jak się sprawdza turbobenzyna po większych przebiegach ? Czytałem, że trzeba uważać, aby nie przeciążyć silnika, dbać o właściwe smarowanie turbiny (odczekać przed zgaszeniem silnika, itd, itp). Czy te silniki wytrzymają 100 tys. km ? Dodam jeszcze, że podoba mi się Octavia Scout, czyli podwyższona wersja z napędem na 4, ale niestety jest bardzo droga i nie ma gdzie się taką pzrejechać. Ma ktoś jakieś doświadczenia w opisanym temacie ?
przeczytaj mój post i zapomnij o 1.8 tsi ,mnie niestety nikt nie ostrzegł
Komentarz
-
-
Nie będę odnosił się do wcześniejszych opini tylko dodam swoją.
Autko z 2010 r 1,8 TSI 4x4 przelatane 160 tys z tego145 tys. na programie Comsportu na 206 km.
Jeśli chodzi o silnik to wymieniona pompa wody i dwa razy cewki, poza tym z silnikiem nic się nie dzieje, dalej goni po 240 i nie widać żeby mu coś dolegało.
Amen
Komentarz
-
-
Pompa zaczęła cieknąć chyba przy 50 tys. cewki padły 2 i to w odstępie może 10 tys km.
Autko dostało drgawek przy przyspieszaniu i przeskoczyło w tryb awaryjny , zapaliła się kontrolka od silnika.
Nie wiem jak inni ale ja jestem zadowolony z tego silnika jak cholera, zamówiłem już nową 1,8 tsi 4x4 dsg
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirek_p11kowal 2002, będziesz wymieniał rozrząd, bo już sam nie wiem czy robić wszystko na 100000 km czy olać i jeździć. Napinacz wymieniony przy 30 tys. km, ale już wyszły dwa nowsze od tego czasu. Ogólnie problemów brak, ale czasami jakieś dziwne dźwięki słyszę jak odpalam auto przy niskich temperaturach.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iTi_SfhpfNA[/youtube]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Michal2Panowie, czy ktoś ma możliwość wrzucić aktualne numery części, które są potrzebne do wymiany rozrządu w 1.8 TSI
Prowadnica łańcucha rozrządu 06H109469T
Napinacz łańcucha 06K109467K
Śruba M6x35 N10554005
Prowadnica łańcucha 06H109509Q
Prowadnica łańcucha 06H109469AP
Uszczelniacz wału korbowego 06H103085G
Silikon do uszcz. silnika D174003A2
Śruba Torx M6x16 N91096702
Śruba koła pas. wału M16x1,5x75 WHT001760
Uszczelka pokrywy rozrządu 06H103483D
Podkładka M6,2x30x4 WHT003336
Śruba M6x50 N10470703
Zawór sterujący na wałek rozrządu 06H109257C
Zaślepka sterownika 06H115418D
Śruba łoża siln. N10701501
Śruba łoża siln. N10552402
Śruba M10x55 gwint 32 N90596906
Śruba pod. siln. N91029602
Komentarz
-
Komentarz